środa, 20 sierpnia 2014

Podstawowe rodzaje kont bankowych

Obecnie prawdziwy rozkwit przeżywają konta internetowe. Jest to rodzaj kont, w przypadku których ich założenie oraz pełna obsługa może odbywać się za pośrednictwem komputera z dostępem do Internetu. Wiele operacji można dokonywać także za pośrednictwem telefonu. Wiążą się one zatem przede wszystkim z wygodą. Współczesne konta stacjonarne w wielu przypadkach nie wiele jednak różnią się od swoich internetowych braci. 


Co prawda samego założenia konta trzeba dokonać w siedzibie banku, ale zazwyczaj także otrzymujemy możliwość dostępu do naszego konta za pośrednictwem Internetu. Warto jednak wyróżnić tu przypadek, kiedy nie tylko darmowe konto bankowe jest internetowe, ale także i sam bank. W tym przypadku niektóre operacje takie jak wpłata czy wypłata gotówki mogą odbywać się jedynie za pośrednictwem wpłatomatów i bankomatów bądź też w sposób elektroniczny w postaci przelewu.

Rachunki walutowe i prowadzone w PLN

Zakładając konto bankowe możemy wybrać w jakiej walucie ma być ono prowadzone. Standardowo są to złotówki, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby nasz rachunek osobisty obsługiwany był w dolarach, funtach czy euro. W takim przypadku wpłata, wypłaty oraz przelewy środków muszą odbywać się w tej samej walucie, w której działa nasze konto bądź też środki ulegną przewalutowaniu zanim pojawią się na naszym rachunku. Tego rodzaju konto bankowe będzie najlepsze w przypadkach kiedy spłacamy kredyt w obcej walucie, często podróżujemy i nie chcemy wozić ze sobą dużej gotówki bądź po prostu kiedy chcemy odkładać na jakiś cel w walucie innej niż ta krajowa.

Konto oszczędnościowe a oszczędnościowo-rozliczeniowe

Ten podział rachunków bankowych dotyczy głównie przeznaczenia konta bankowego. Jeżeli chcemy odkładać pieniądze, to najlepszym rozwiązaniem będzie konto oszczędnościowe. W takim jednak wypadku będzie służyło ono głównie do wpłat środków i ich sporadycznych wypłat. Zwykle w przypadku konta oszczędnościowego przysługuje jedynie jeden bezpłatny przelew w miesiącu. Największym plusem takiego konta jest fakt, że wszystkie zgromadzone środki podlegają oprocentowaniu, a wpłat możemy dokonywać kiedy tylko chcemy. Także w przypadku wypłaty środków nie tracimy wypracowanych odsetek. Jeżeli z kolei konto bankowe ma nam służyć do wykonywania płatności kartą, dokonywania przelewów czy wypłat pieniędzy z bankomatu, to konto bankowe oszczędnościowo - rozliczeniowe będzie najlepsze. Co prawda nasze środki nie będą wypracowywały zysków, ale najlepsze konta bankowe tego typu zapewniają brak opłat za prowadzenie konta oraz za kartę płatniczą, a także bezpłatne przelewy oraz wpłaty i wypłaty gotówki bez ograniczeń.

5 komentarzy:

  1. Moim zdaniem wszelkie banki mają takie same oferty, więc tutaj głownie chodzi o nasz indywidualny wybór. Ja bardziej skupiam się na płatnościach SMS https://www.cashbill.pl/sms/ którymi dokonuję co raz więcej płatności.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie jeśli chodzi o walutę obcą to żadne konta walutowe się nie liczą. Przede wszystkim skupiam się na tym, zę mam kartę wielowalutową https://www.igoriacard.com/ i to właśnie dzięki niej mogę bez najmniejszego problemu płacić jak i wypłacać pieniądze jak jestem za granicami kraju.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi osobiście podoba się rozwiązanie za pomocą którego mogę robić przelewy zagraniczne https://www.przelewy24.pl/blog/przelewy-zagraniczne-i-ich-realizacja-za-pomoca-przelewy24 i to siedząc u siebie w domu. Jako, że często korzystam z takiego rozwiązania to jestem pewny iż jest ono bezpieczne i przede wszystkim ekspresowe.

    OdpowiedzUsuń
  4. W sumie ja mam normalne konto bankowe i to mi wystarczy do życia. Bardziej zależało mi na tym, aby mieć dostęp do kantoru internetowego https://cinkciarz.pl/ z którego dość często korzystam. Nie mam żadnych problemów z jego obsługą i jestem zdania, że jest to najfajniejszy kantor jaki znam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie również najlepszym rozwiązaniem jest korzystanie z niezawodnych płatności przez internet i robię tak od długiego czasu. Muszę przyznać, że liderem zdecydowanie jest https://bluemedia.pl/oferta/platnosci/platnosci-online i to właśnie dzięki nim mogę realizować szybkie płatności online.

    OdpowiedzUsuń