wtorek, 28 kwietnia 2015

Zestawienie rankingowe kredytów konsolidacyjnych



Decydując się na zaciągnięcie jakiegokolwiek kredytu warto najpierw dokładnie i szczegółowo sprawdzić dostępne na rynku oferty. Nierzadko propozycja banku, w którym mamy oszczędności, konto rozliczeniowe czy inne produkty finansowe nie musi być najlepsza i najkorzystniejsza. Lepiej się rozejrzeć, a pomocne będą w tym wszelkiego rodzaju zestawienia.


 
Na co zwracać uwagę w rankingach

Sięgając po takie analizy kierujmy się przede wszystkim zdrowym rozsądkiem. Warto swoją decyzję oprzeć o ranking kredytów konsolidacyjnych stworzony przez specjalistów w zakresie finansów, a nie przez zręcznych marketingowców. Gdzie znajdziemy takie zestawienia? Najczęściej w specjalistycznej prasie lub na stronach internetowych poświęconych bankowości, finansom, oszczędzaniu i domowym budżetom.
Analizując treść rankingów sprawdzajmy przede wszystkim cechy, na podstawie których zostały one stworzone. Obecnie analiza kredytów na podstawie wyłącznie oprocentowania, terminu kredytowania i wysokości rat jest już przeżytkiem. Porządnie przygotowane zestawienie powinno też zawierać takie informacje jak wysokość opłat administracyjnych, koszta dodatkowe, możliwość negocjacji umowy oraz informacje o tym, jakie dokumenty są potrzebne do zawarcia umowy kredytowej, szczegóły znajdziesz na konsolidacja-kredytow.eu

Ranking rankingowi nierówny

Często dochodzi do sytuacji, gdy sprawdzając dwa lub więcej rankingów widzimy między nimi spore rozbieżności. Powodem jest najczęściej marketingowa manipulacja – mamy wtedy do czynienia z zestawieniami tworzonymi na zamówienie, których celem jest wypromowanie konkretnej oferty. Kredyty konsolidacyjne przedstawiane w takich rankingach są z reguły zestawianie z ofertami skrajnie przeciwstawnymi, podczas gdy profesjonalny ranking porównuje zawsze oferty do siebie maksymalnie zbliżone.

Czy wierzyć reklamowym rankingom?

Oglądając niektóre reklamy, w których poszczególny kredyt konsolidacyjny przedstawiany jest jako idealny dla każdego, uniwersalny i odpowiadający każdej sytuacji finansowej, nie można dać się zwieść. O ile reklamowy ranking może faktycznie być oparty na prawdzie i pokazywać rzeczywistość, o tyle możemy mieć pewność, że został odpowiednio zmanipulowany. W jaki sposób? Osoba tworząca zestawienie robi je na podstawie tych elementów, w których dana oferta jest najlepsza, pomijając te, w których przegrywa z konkurencją.
Jeśli więc przykładowo kredyt doskonale wypada na tle oprocentowania, ale słabo w kontekście terminu kredytowania (bo jest krótszy niż w konkurencyjnych ofertach), ranking tworzy się na podstawie tego pierwszego elementu, o drugim zaledwie tylko wspominając albo w ogóle go ignorując.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz